Szövegíró, blogger! Minden témában tőlem neked!

Üzleti tanácsok

Gyakran ismételt kérdések SEO szövegíráshoz
 
A SEO vagyis keresőoptimalizálás egyik alappillére a minőségi tartalom előállítása. Minőségi tartalom pedig nem létezik szövegírás nélkül. Mennyiben más a SEO szövegírás és mire figyeljünk, ha azt akarjuk, hogy szövegeink webhelyünk motorjává váljanak?
Az alábbiakban megválaszoljuk a keresőoptimalizálás kapcsán leggyakrabban feltett szövegírással összefüggő kérdéseket.
A szövegírás a tervezéssel kezdődik.

Hány szóból kell állnia szövegnek?
Ez az egyik leggyakrabban feltett kérdés, de sajnos nincs egyértelmű válasz, egyik szakértő ezt mondja, a másik arra esküszik. A min. 300 szótól a minimum 1900 szóig sokféle véleménnyel találkozhatunk.
Nyilván nem lehet minden szöveg egyforma, a hossz összefügg a témával és a szöveg típusával is. Egy termékleírás általában rövidebb, mint egy blogcikk. Mi pragmatikusak vagyunk: ha egy témát 1200 szóban bőven ki tudunk fejteni, akkor ne fújjuk fel mesterségesen a szöveget végtelen ismétlésekkel, mert élvethetetlen lesz és elriasztja az olvasókat. Olyan hosszú szöveget írjunk, amilyet a téma megkíván, amiben még értelmes, hasznos mondanivaló közlésére vagyunk képesek.
 
Hány kulcsszót kell tartalmaznia egy SEO szövegnek?
Erre a kérdésre nem könnyű válaszolni. A legtöbben három-tíz kulcsszót ajánlanak. Az egyiknek a fókusz kulcsszónak kell lennie.  Javasoljuk, hogy csak egy szöveget írjon fókusz kulcsszóra. Minden szöveg verseng egymással a kulcsszavakért. Ha két szöveget optimalizált ugyanarra a fókusz kulcsszóra, akkor ezek egymással is versenyeznek
 
Léteznek olyan eszközök, amelyek segítenek a szövegírásban?
A szövegírás természetesen segédeszköz nélkül lehetséges, de a megfelelő szoftver jelentősen megkönnyíti nem is elsősorban az írást, inkább a kulcsszókutatást. Alább csak párat emelünk ki:
  • Sistrix az átfogó kulcsszókutatásért
  • HyperSuggest a wh-kérdések kutatásához
  • TermLabs a szemantikai optimalizáláshoz és wh-kérdések kutatásához
  • AnswerThePublic kulcsszó- és kérdéskutatás indításához, valamint tartalmi ötletek gyűjtéséhez
 
 
Lépésről lépésre útmutató szövegíráshoz
1. (Kulcsszó) kutatás
A kulcsszavak témája nem ok nélkül kapott ekkora szerepet ebben a cikkben. Egyszerűen ezek képezik a SEO cikkek alapját. Kezdetben mindig a megfelelő kulcsszavak, kapcsolódó keresőkifejezések és wh-kérdések kulcsszókutatása következik. Az olyan eszközök, mint az AnswerThePublic, a Sistrix, a Mangools, a TermLabs vagy a Seobility alkalmasak kulcsszókutatásra.
 
Ezután mi magunk is kereshetünk kulcsszavakra és kérdésekre. Erre jó egy gyors Google-keresés, mivel gyakran ad ötleteket, kérdéseket, szinonimákat a témánkkal kapcsolatban.
Ezután tanulmányozzuk versenytársaink weboldalait, hiszen az övékénél kell jobbat készítenünk. A kutatás gyakran a munka fő része.
 
2. A szöveg felépítése
  • Miután összegyűjtöttük a kulcsszavakat és elvégeztük a kutatást, meg kell terveznünk a szöveg vázát. Ez segít abban, hogy ne veszítse el a fonalat írás közben. A vázlat segítségével pontosan tudni fogjuk, hogy melyik információ hova kerül.
  • A szerkezetnek azonban van egy fontos háttere a keresőoptimalizálás (és szimplán a befogadhatóság) szempontjából is: ne írjunk hosszú, tagolatlan szöveget. Ezt nem olvassa el senki. Ehelyett használjunk alcímeket, felsorolást, tartalomjegyzéket, valamint képeket, grafikonokat a szöveg tagolásához.
  • Az alcímek legyenek kifejezőek és lehetőleg tartalmazzanak a kulcsszavakat. Ez segít az olvasóknak navigálni a szövegben, és az algoritmus is felismerni a szöveg kontextusát.
  • Bekezdésekre és listákra van szükség, mert az átlagos internetező nem olvassa el a szövegeket, hanem átvizsgálja azokat a releváns információkért.
  • A tartalomjegyzék hosszabb szövegekhez ajánlott. A legjobb, ha csatolja a horgonyszöveghez, így a webhely látogatói gyorsan az őket érdeklő bekezdésre ugorhatnak.
 
3. Fogjunk hozzá a szövegíráshoz!
  • Ha pontosan tudjuk, hogy mi lesz a szövegben és hogyan épül majd fel, akkor már félúton vagyunk. Akkor ideje elkezdeni írni. A következő szabályokat kell betartania:
  • Írjunk a lehető legegyszerűbben. Ne várjuk el az olvasóktól, hogy szakértők legyenek. Használjunk minél kevesebb idegen szót.
  • Magyarázzuk el a műszaki kifejezéseket, szakszavakat.     
  • Használjunk rövid mondatok. 13 szó után a legtöbb ember már nem emlékszik, hogy is kezdődött a mondat.
  • Mondatonként egy információt közöljünk, így követhető és érthető marad a szövegünk.  Kerülje a magyartalan passzív szerkezeteket. Miután a tervezés befejeződött helyett írjuk azt, hogy miután befejeztem a tervezést. Mondanivalónkat címezzük közvetlenül az olvasóknak.
  • Írjunk érdekes, változatos stílusban, kerüljük a szóismétléseket.
  • Helyezzük el a kulcsszavakat a szövegben a következőképpen: egyszer a címben, egyszer a bevezetőben és egyszer az alcímben.
 
4. Szemantikai optimalizálás
Ez a bonyolult kifejezés annyit jelent, hogy a szövegszerkesztőnkbe beírjuk az adott kulcsszót és megnézzük, milyen eloszlásban van jelen a szövegünkben. Ha nem egyenletesen, módosítunk.
 
5. Képek, videók, grafikák használata
  • Minél hosszabb egy szöveg, annál fárasztóbb a szemnek. Képekkel, videókkal és grafikákkal vizuálisan lazíthatjuk a szövegeket, további információkat közölhetünk és külső hivatkozásokat helyezhetünk el a segítségükkel.
  • A képek legyenek megfelelő felbontásúak, de ne túl nagyok, mert lelassítják az oldal betöltési idejét.
 
  • Nagyon fontos SEO tipp: A képeket, infografikákat, videókat mindig értelmes néven kell elmenteni, és el kell látni címmel, leírással. Ellenkező esetben a keresőmotorok nem tudják létrehozni a linket az általunk írt szöveghez.
 
7. A szöveg metaadatai
Az olyan tartalomkezelő rendszerekben, mint a WordPress, Joomla & Co, minden oldalhoz feltétlenül meg kell adni egy meta címet és meta leírást. Ezt látják a keresők a találati listákon. Egy jó vagy rossz metaleírás több embert késztet arra, hogy felkeresse webhelyét – vagy elkerülheti, ha a leírás nem jó.
SEO szempontból a metaadatokkal kapcsolatban az a legfontosabb, hogy a hosszúság megfelelő legyen, és a fókusz kulcsszó szerepeljen.
 
9. Osszuk meg a szövegünket a közösségi médiában
Az elkészült szövegeket mindig tanácsos megosztani külső oldalakon, jellemzően a közösségi médiában, hogy visszahivatkozásokat hozzunk létre. A közösségi oldalakon mindenhol nagyon jól terjeszthetünk blogcikkeket: Instagramon, Facebookon, LinkedIn-en stb. Ez duplán praktikus: felhívjuk a követőink figyelmét cikkre, és még új olvasókat is nyerhetünk. Visszamutató hivatkozásokat is ad, amelyeket a keresőmotorok kedvelnek. Ez relevánssá és érdekessé teszi a szöveget és javítja a rangsorolását.
 
Összefoglalva
Mint látjuk, SEO szövegeket írni meglehetősen nagy kihívást jelenthet. Többről van szó, mint gondolnánk, ez nem csak írás. Magában foglalja a technikai és stratégiai SEO megértését és alkalmazását is. De ha megfelelően felkészülünk, jól strukturáltan és jól olvashatóan írunk, befogadhatóvá tesszük a szöveget tagolással, képekkel, videókkal, akkor előbb-utóbb belejövünk és egyre jobban megy majd a SEO szövegírás.
 

<-- Vissza a Üzleti tanácsok blog oldalra!